#52 Jak vést obchodníky jako orchestr – Saša Smutný

Jak vede svůj orchestr špičkový dirigent?
Jak využít v byznysu zkušenosti z umělecké sféry?
Jak zapojit emoce do prodeje a leadershipu?

Saša Smutný, muzikant, člen kapely Jelen a spoluzakladatel produkčního labelu Soundsgate mluví o tom, jak využít emoce k přesvědčení lidí. O tom, jak se využívá hudba při prodeji a o tom, co dělá špičkový dirigent, aby dokázal dovést orchestr ke špičkovému výkonu. Zjistíme, že základní principy fungují stejně v showbyznysu jako v tom „normálním“ byznysu, kde prodáváme zboží nebo služby a kde motivujeme lidi, aby se nadchli pro danou věc. Vždy je to práce s lidmi.


Klíčové body:
3:10 – showbusiness musel přejít do online světa velmi rychle a nedobrovolně
3:45 – showbusiness pracuje hodně v projektových týmech, je potřeba věci secvičit, jsou tam důležité emoce
4:20 – je výzva udržet autory a umělce ve tvůrčí atmosféře, k tomu jsou potřeba emoce a osobní kontakt
6:10 – muzika mě baví, snažím se svým nadšením nakazit i ostatní, nadchnout je pro danou věc, když toto nastane, ostatní jsou pak schopni si tu emoci vytvořit v sobě a udržet po dlouhou dobu
8:05 – emoce se dobře vzbuzují příběhem, vždy se snažím najít příběh, ten začne v lidech rezonovat
8:50 – každá značka má svůj příběh, já pak musím najít toho správného skladatele, který se tím příběhem nechá nadchnout
10:30 – kreativita spočívá ve schopnosti vystavět příběh, je potřeba si najít cestu k produktu
11:30 – navazujeme na příběh, který daný produkt má 
12:50 – pokud se skladatel dokáže naladit na benefit produktu, pokud se dokáží naladit na emoce člověka, který produkt užívá, pak dokážou správně vyjádřit emoci, to nelze vyjádřit hudbou z databáze
14:10 – u některých orchestrů je stálý dirigent, někteří dirigenti jsou “hostující”, je tam spousta okamžiků, jak takový dirigent získává důvěru muzikantů
15:20 – hostující dirigent musí muzikanty získat na svou stranu a tam si je vést, to musí udělat přes nějakou emoci, bez ní to muzikanti sice také odehrají, ale nemá to tu přidanou hodnotu
16:10 – takový hostující dirigent může někoho pozdravit, zavtipkovat, vysvětlit svůj vztah k danému dílu
17:00 – v té emoci je ten rozdíl mezi průměrným orchestrem a špičkovým orchestrem
17:30 – při natáčení filmu je nad dirigentem a skladatelem ještě hudební režisér, ten musí udržet emoci celého filmu
22:15 – dobrému dirigentovi stačí málo, aby vzbudil v muzikantech emoce, oni tím skutečně sami žijí, to je důležité
24:00 – není podstatné, jestli dirigent jde s muzikanty na pivo, to nejdůležitější je jestli muzikanti důvěřují výkonu dirigenta
26:45 – v Americe se klade velký důraz na muziku (emoce), to dokáže pozvednout efekt o 50%
27:35 – když se naučíme pracovat s muzikou, naučíme se pracovat s příběhy
28:20 – když jsme dělali znělku pro CNN Prima, vyptali jsme se na celý příběh stanice, a ten jsme pak zhudebňovali
30:05 – při virtuální schůzce je možné dohodnout, co je potřeba, na osobním setkání je ale možné navázat a budovat hlubší osobní vztah
33:20 – čísla poslouchání streamovaných koncertů daleko pokulhává za návštěvností živých koncertů, zážitek z živého koncertu je někde jinde
34:50 – muzikanti potřebují adrenalin z koncertu

Martin Bednář / Akcelerace B2B prodeje / Prodávat lze férově i úspěšně najednou. / Naučím vás to, vás, vaše lidi, vaši firmu! ☺
  • 3 checklisty pro úspěšný a profesionální prodej

    Prodávejte jako profík, spojte svou intuici se zkušeností těch nejlepších. Získejte jednoduchý nástroj, který vám pomůže se připravit na prodejní schůzku.

  • Kategorie
  • Apple podcasts
  • YouTube sledujte na
  • Calendly 2